poniedziałek, 16 września 2013

PAPRYKA NADZIEWANA MIĘSEM I CUKINIĄ


Składniki :

4 papryki
200 g mielonego mięsa (najlepiej wołowo-wieprzowego)
1 torebka ryżu (u mnie brązowego)
1 cukinia
1 cebula
1 kostka rosołowa
sól, pieprz

Zapewne nie będę zbyt oryginalna proponując faszerowaną paprykę, bowiem sezon jest w pełni paprykowy a i danie każdemu znane. No ale już pewnie nie każdy do farszu dodaje cukinię, więc jeżeli macie ochotę na sztandarowe danie w lekko odmienionej formie to serdecznie zapraszam. Wystarczy obciąć wierzch z papryk, oprószyć je w środku solą i pieprzem i napchać je farszem. Aby przygotować farsz należy wymieszać mielone mięso, z pokrojoną w kostkę cukinią i cebulą oraz podgotowanym ryżem. Ja dałam ryż brązowy (bo tylko taki miałam akurat w domu, ale można śmiało użyć normalnego białego ryżu - wtedy wystarczy go jedynie podgotować około 8 minut) i dlatego, że jest twardy z natury gotowałam go 15 minut. Wszystkie składniki farszu dokładnie mieszamy, doprawiamy do smaku solą i pieprzem i napełniamy nim papryki. Umieszczamy je w garnku z wodą (tak by do 3/4 wysokości były zanurzone), dodajemy kostkę rosołową i gotujemy pod przykryciem około 40 minut. Na bazie bulionu, w którym się gotowały można zrobić tradycyjny sos pomidorowy. Ja spożywałam je w sosie własnym i też były pyszne. Powodzenia i smacznego!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz