poniedziałek, 2 grudnia 2013

KRAKERSY Z CIECIORKI


Składniki:

puszka cieciorki
3/4 szklanki mąki pszennej
szczypta soli
łyżeczka suszonego tymianku

Ostatnia cieciorkowa przekąska cieszyła się ogromnym powodzeniem. Idąc za ciosem wyszperałam coś równie zdrowego i fantastycznego. Tym razem potrzebny jest większy nakład pracy, ale te krakersy są tego warte. Zazwyczaj nie kopiuję przepisów, ale robiąc coś takiego pierwszy raz dobrze jest się czymś wzorować. Oryginalny przepis pochodzi z http://www.lovefoodeat.com/oil-free-healthy-chickpea-crackers/.
Na tym blogu znajdziecie mnóstwo zdrowych wegańskich przepisów. Przejdźmy teraz do krakersów. Autorka sama gotowała cieciorkę, ja użyłam gotowej z puszki. Odsączyłam ją z zalewy i zmiksowałam w rozdrabniaczu na jednolitą masę. Dodałam sól i tymianek i zaczęłam dodawać mąkę. Trzeba jej dodać tyle by ciasto dawało się wałkować i nie przyklejało się do wałka. No właśnie, trzeba je rozwałkować najcieniej jak się da, wyciąć kształtne krakersy i poukładać je na blasze z papierem do pieczenia. Wyszły mi dwie pełne blachy. Piekłam je w 160 C przez około 25-30 minut. Trzeba pilnować by się nie przypaliły, pamiętajmy, że ciasto jest bardzo cienkie, a z drugiej strony chcemy by chrupały - jak na krakersy przystało.
Są pyszne. Autorka sugeruje mąkę razową. Ja dałam zwykłą bo tylko taką akurat miałam. Jedno jest pewne - będą następne razy. Kolejne zrobię z chilli i grubą solą morską. Powodzenia i smacznego!




3 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. Pycha są i bardzo zdrowe. I można eksperymentować ze smakami - można dać czosnek granulowany lub suszone zioła, albo klasycznie tylko sól, polecam :-)

      Usuń
  2. Świetne przepisy :) i fajny blog :) Właśnie dziś wypróbuję Twoja cieciorkową przekąskę :) Zobaczymy jak mi wyjdzie. Może kiedyś skusze się i na krakersy :)

    OdpowiedzUsuń