wtorek, 4 lutego 2014

SAŁATKA Z KURCZAKIEM CURRY I KIEŁKAMI STIR FRY


Składniki:

mieszanka sałat ( u mnie rukola, sałata rzymska i kapusta pekińska)
2-3 łodygi selera naciowego
ogórek zielony
pierś z kurczaka
3-4 łyżki kiełków stir fry
oliwa
mieszanka curry

Sos:

3 łyżki oliwy
4 łyżki wody
łyżka musztardy francuskiej
łyżka musztardy miodowej
łyżeczka miodu

Jakoś zielono tu u mnie ostatnio. No ale chyba nie ma co narzekać. Zielone znaczy zdrowe. Do zielonych sałat dorzuciłam równie zdrowe kiełki stir fry. Jest to mieszanka kiełków, którą należy podsmażyć. Przyznaję, że wiele razy przechodziłam koło nich obojętnie i nie ciągnęło mnie zbytnio do ich wypróbowania. I to był błąd. Okazuje się, że są bardzo smaczne i już chodzą mi po głowie pomysły na ich wykorzystanie. Zaczęłam od sałatki i by nadać im wyraźniejszego smaku usmażyłam je z dodatkiem mieszanki curry. Na ale zacznijmy od początku. Najpierw należy ugrillować pierś z kurczaka. Ją też doprawiamy curry by współgrała z kiełkami. Odstawiamy do ostygnięcia. W misce mieszamy dowolne sałaty, może być jeden rodzaj, lub gotowa mieszanka. Jeżeli zdecydujecie się na jakiś gatunek solo to najbardziej pasować będzie rzymska lub lodowa. Dodajemy pokrojonego na kawałki selera, ogórka oraz kurczaka. Na patelni rozgrzewamy 2 łyżki oliwy i wsypujemy curry. Gdy zacznie się smażyć wrzucamy kiełki i smażymy 2-3 minuty ciągle mieszając. Gdy się zrumienią posypujemy nimi sałatkę. Sos proponuję miodowo-musztardowy. Najlepiej robić go w słoiczku z nakrętką. Wszystkie składniki umieszczamy w słoiczku, zakręcamy i energicznie nim potrząsamy, aż wszystkie składniki się połączą i utworzą jednolitą emulsję. Jeśli wydaje się za gęsta, należy dodać więcej wody. Sosem polewamy sałatkę. Zazwyczaj robię go "na oko" i jeśli zrobię za dużo wstawiam resztę do lodówki i wykorzystuję w przeciągu kilku kolejnych dni. Powodzenia i smacznego!






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz