środa, 20 maja 2015

CUKINIA FASZEROWANA ZIELONĄ SOCZEWICĄ


Składniki:

1 szklanka zielonej soczewicy
1 większa cukinia
1 karton przecieru pomidorowego
1 cebula
2 łyżki oliwy z oliwek
sól, pieprz, chilli, cukier

Pozostajemy przy daniach bezmięsnych i kolejny raz zaangażowane zostało moje ulubione naczynie do zapiekania. Wszyscy przeciwnicy mięcha mogą zapisywać przepis bo jest prosty. W zasadzie jest to upgrade i delikatna modyfikacja dania, które już kiedyś robiłam ( ZIELONA SOCZEWICA Z WARZYWAMI ). Tym razem bez wsadu mięsnego i marchewki ale za to bardziej efektownie. Soczewicę gotujemy do miękkości w osolonej wodzie i odcedzamy (o ile został nadmiar wody). Cukinię kroimy na kawałki długości ok 5 cm. Wydrążamy miąższ i siekamy go. Na patelni rozgrzewamy oliwę i podsmażamy posiekaną cebulę. Następnie wrzucamy cukinię. Doprawiamy do smaku solą i pieprzem. U mnie również obowiązkowo chilli (w płatkach). Gdy warzywa zmiękną dodajemy pomidory i soczewicę. Dla złamania smaku dodajemy szczyptę cukru. Wszystko razem mieszamy i dusimy jeszcze kilka minut. Następnie napełniamy farszem cukiniowe tuby, układamy je w naczyniu do zapiekania i wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 180 C na około 45-50 minut. Ponieważ to naczynie nie ma przykrywki owinęłam je folią aluminiową. Usunęłam ją na ostatnie 5 minut pieczenia. U mnie zapałętała się również połówka papryki. Jeżeli ktoś woli można nafaszerować tylko papryki. Jeżeli zostało trochę farszu, nie ma problemu nadaje się do jedzenia również w takiej postaci. Danie idealne do zapakowania w pudełko i zabrania do pracy. Powodzenia i smacznego!








2 komentarze: