środa, 15 lipca 2015

ZUPA Z BABATÓW Z KURCZAKIEM


Składniki;

1 duży batat lub 2 mniejsze ( ok 400-500 g)
1 cukinia
1 cebula
1 pietruszka
2 ząbki czosnku
2 podwójne piersi z kurczaka
chilli
oliwa z oliwek
sól, pieprz
natka pietruszki

Po weselnej rozpuście i licznych odstępstwach powracam na właściwy tor. Jestem z siebie niezmiernie dumna, że w dzień wesela rano wybrałam się pobiegać po lesie. Miała być siłownia i normalnie trening z rozpiski ale okazało się, że w hotelu akurat remontują siłownię. Pozostała mi zatem zewnętrzna siłownia, która nie oszukujmy się, jest jakąś kpiną. Może 3-4 latki są zadowolone, że mogą powymachiwać nogami, ale chyba nikt inny. Poszłam więc pobiegać a, że rejon lesisty, biegło się rewelacyjnie. Po przebieżce śniadanie, szybki prysznic i zaraz trzeba było zacząć procedurę szykowania. Deska do prasowania i żelazko śmigały z pokoju do pokoju. Wszystko się udało. Państwo młodzi wyglądali ślicznie a zabawa była przednia i oczywiście do białego rana!
Ze ślubu w bajecznej scenerii teraz pora zejść na ziemię. Moje najnowsze odkrycie, czyli zupa z batatów to przepyszna alternatywa dla ryżu z kurczakiem. Kiedyś już coś podobnego robiłam. Teraz delikatnie zmodyfikowałam by porcja takiej zupy była kompletnym zbilansowanym posiłkiem.
Do garnka z osoloną woda wrzucamy piersi z kurczaka pokrojone na mniejsze kawałki oraz posiekane warzywa i chilli ( ilość oczywiście według uznania, jak kto lubi). Doprowadzamy do wrzenia i gotujemy około 25-30 minut. Gdy warzywa są całkowicie miękkie wyjmujemy kawałki kurczaka i miksujemy zupę. Nakładamy porcję zupy na talerz. Na wierzchu posypujemy pokrojonym kurczakiem, natką pietruszki oraz świeżo mielonym pieprzem. Całość skrapiamy oliwą z oliwek. Powodzenie i smacznego!





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz